شهیدان زنده اند

شهیدان زنده اند

ناگهان در نماز جمعه شهر
عطر محراب جمکران گل کرد
بغض تو تا شکست بر لب‌ها
ذکر یا صاحب الزمان (عج) گل کرد
***
جان ایران! چه شد که جانت را
جان ناقابلی گمان کردی؟!
آبروی همه مسلمانان
اشک ما را چرا درآوردی؟!
***
جسم تو کامل است، ناقص نیست
می‌دهد عطر یک بغل گل یاس
دستت اما حکایتی دارد...
رَحِمَ اللهُ عَمِی العباس!
بایگانی
۲۲ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۵۲

سردار شهید خداکرم رجب پور

جانشین گردان امام سجاد(ع)

خداکرم رجب پوردرسال 1334درروستای قهفرخ (فرخ شهرکنونی )دریک خانواده مذهبی ومتدین دیده به جهان گشود.دوران تحصیل راتا مقطع دیپلم درزادگاهش سپری نمود .اوعلاقه عجیبی به علوم اسلامی داشت و ازهرفرصتی برای یادگیری آن استفاده می  کرد . او در زمان اوج گیری های مبارزات مردمی برعلیه حکومت پهلوی ازفعالترین جوانان فرخ شهر بود.
به سبب علاقه به تدریس شغل آموزگاری را انتخاب کرد تا وسیله ای باشد برای آگاهی بخشیدن به نسل های جوان . شهیدرجب پور در کنار تدریس با برگزاری برنامه های کوهپیمایی برای دانش آموزان موجبات خودسازی و تفریحات سالم رابرای آنها فراهم می نمود.و اینگونه فعالیت ها موجب شده بود که الفت عمیقی بین او و دانش آموزانش بوجود آید .که نمونه آن زمانی بود که می خواست ازروستای خراجی به نقطه دیگری منتقل گردد و مردم آن روستا که به اوعلاقه شدیدی داشتند باتجمع خود خواستار ماندن او در روستا می شوند .شهیدرجب پور بیست و پنج ساله بود که جنگ آغاز شد .و در همان ابتدای جنگ به سمت جبهه ها شتافت . و با نشان دادن رشادت های بزرگی مورد توجه فرماندهان قرارگرفت .سردار رجب پور یکی ازسرداران شجاع تیپ سرافراز حضرت قمربنی هاشم (ع) بود که در میادین نبرد رشادت های زیادی ازخود نشان داد تا اینکه روح بلند وملکوتی اش درکربلای شلمچه آماده پرواز شد ودرتاریخ 65/10/21 درجوارحضرت دوست منزل گرفت.
یادش گرامی و جاودانه  باد..

معلم و سردار شهید حاج خداکرم رجب‌پور قهفرخی جانشین فرماندهی گردان امام سجاد(ع) از تیپ 44 قمر بنی هاشم(ع) که در تاریخ 21 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید، به عنوان شهید شاخص کشوری از بین شهدای فرهنگی کشور انتخاب و معرفی شد. این انتخاب شایسته را به خانواده‌ی معظم شهید و تمامی ایثارگران و رزمندگان دلاور استان‌مان تبریک می‌گوییم.



استاندار با خانواده شهید حاج خداکرم رجب پور شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور دیدار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان استان در چهارمین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم از خانواده شهید فرهنگی حاج خداکرم رجب پور با حضور استاندار محترم و مدیرکل محترم  آموزش و پرورش استان  و معاون محترم اجرایی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان و مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و مدیر کل محترم بنیاد شهید استان و  وجمعی از فرهنگیان بسیجی و ...  سرکشی بعمل آمد . دراین دیدار همسر شهید رجب پور که خود خواهر 2 شهید  گرامی غلامرضا کاووسی و شهید علیرضا کاووسی و یک آزاده می باشد ضمن خوش آمد گویی به حاضران به خصوصیات اخلاقی شهید رجب پور  اشاره نمودند . در ادامه مدیر کل محترم آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از انتخاب شهید خداکرم رجب پور به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان کشور بیان داشتند اگر امروز چیزی به نام امنیت وجود دارد مرهون رشادتها ی شهداء و پایمردی خانواده محترم شهداء هستیم . افتخار داریم که همکاران و پیشکسوتان ما روزی که باید در کلاس درس ، درس می دادند مشتاقانه حاضر می شدند و روزی که باید از کیان جمهوری اسلامی دفاع می کردند سینه خود را آماج گلوله های دشمن قرار میدادند و عقب نشینی نکردند . ما معلمان بعد از 30 سال باز نشست می شویم اما معلمان شهید از   زمانی که به درجه رفیع شهادت نائل می شوند تا ابد معلم باقی می مانند و خاطره آنها تا ابد جاودانه است . همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) فرمودند: شهداء مثال ستاره هایی هستند که از طریق آنها می توان جهت و مسیر را شناخت .

 در ادامه استاندار محترم استان انتخاب شهید حاج خداکرم رجب پور به عنوان شهید شاخص فرهنگی توسط سازمان بسیج فرهنگیان کشور را خدمت خانواده محترم شهید و جامعه فرهنگیان تبریک گفتند و  چند عامل را باعث موفقیت و پیروزی در جنگ 8 ساله عنوان کردند : اولین عامل عنایت الهی بود چون انقلاب ما انقلابی الهی بود . دومین عامل رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره)  و سومین عامل وحدت عموم مردم و انقلابیون که تحت عنوان بسیج حرکت کردند و سلاحشان ایمان بود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۲
لرستانی حیدری

نظرات  (۷)

من ازفرخشهرم روستای قهفرخ ن!!!!!!!شهرقهفرخ
فرخشهردرقدیم هم روستانبوده وحتی ازمرکزاستان که شهرکردباشه هم بزرگتربوده ولی بدلایلی اینجامرکزاستان نشده
من یه پسر سورشجانی هستم و من به همهی شهیدان شهر خودم و شهرستان زیبای فرخ شهر افتخار میکنم
عالی بود
عالی بودمرسی
وریگود عالی
تنکیو ووووووووووووووووووووورینایس خیلی خوب بود
۱۴ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۳۷ بهار افضل دهکردی
خیلی خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی